Ledsen Tilde

När Tilde kom hem från dagis igår var hon ivrig att få sätta igång med att rita. Det var hemligt det hon skulle göra och jag fick INTE tjuvkika.

Efter en stunds pysslande kastar sig Tilde ner från stolen med sitt alster. Kastar sig runt min hals och GRÅÅÅÅÅÅTER. Tårar och snor i hela ansiktet. Ni vet så där mycket att hon inte kan andas ordentligt i gråten.

- men vad är det Tilde
I sina händer håller Tilde sitt papper fint ihopvikt, sträcker fram det till mig och snyftar:
- jag har skrivit något hemskt!

Vi sätter oss i soffan med pappret och vecklar upp det. Tilde berättar att hon har skrivit följande:

Kära ni
Jag är ledsen
Jag tänker flytta

Tilde berättar mellan snyftningarna (hulkandes) att hon och hennes kompis Felicia har bestämt att hon ska flytta hem till Felicia. Tilde tycker inte om att bo här längre. Om hon flyttar så slipper hon grannens katt (en kattunge som brukar jaga Tildes ben = läskigt).

Det tar en LÅNG stund innan Tilde återhämtar sig. LILLA vännen!



Kommentarer
Postat av: Sara

Men lilla stumpan!!!! Ja vad säger man... Blivande 6-åring!! Kraaaam till Tilde och hennes tålmodiga mamma

2009-02-28 @ 12:31:42
URL: http://storakil4.blogg.se/
Postat av: Elin

Men ÅÅÅ!!! Gulle!

2009-03-01 @ 20:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0